Härliga torsdag!

Eller egentligen var det väl ingen härlig torsdag. Den blev det under engelskalektionen. Vi skulle få tillbaka vår uppsats som vi skrev om ett valfritt ämne under 1900-talet. Jag valde Sverige under andra världskrigt. Det var ett väldigt viktigt arbete eftersom det var det sista som vi gjorde i historia inna vi skulle få vårt slutbetyg. Kändes som att jag skulle få ett VG på arbetet och även i slutbetyg (vilket inte är helt skam), men så fick jag tillbaka min hög med papper och på där kunde jag läsa ett MVG och sedan Slutbetyg: MVG* Jag blev så jäkla glad!! Det gjorde min dag verkligen!

Om en timme typ ska jag iväg och ha årets första flöjtlektion. Hoppas den är kul och att den går bra! Efter det blir det två timmars orkester, går an.

Måste försöka börja på min idrottsuppsats med. Den ska vara inlämnad nästa fredag. Men jag är lite osäker på om man ska skriva om olika frågeställningar eller en? För det står typ hjälpfrågor om man inte vet vad man ska skriva om men längst ner på pappret så står det att man ska ta med en frågeställning som man vill ta upp. Undrar då om man ska skriva om flera men bara ta upp en eller skriva om bara en. Men jag kommer nog få svårt att få ihop två A4-sidor med text om jag bara tar en frågeställning. Jaja, får ta och fråga honom om det imorgon kanske.

Nu ska jag försöka översätta "Mjuk pepparkaksrulltårta med saffranskräm" till franska. Wish me luck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0